Mire használjuk az internetet?

information-securityAz internethasználók leggyakrabban tematikus keresésre vagy elektronikus levelezésre használják a webet világszerte, valamint a közösségi portálokat látogatják a leggyakrabban – derült ki az Ipsos legújabb felméréséből.

Az Ipsos 2013. októberében zajló kutatása szerint az olyan keresőoldalak, mint a Google az online közönség 74 százalékát csábítják internetezésre hetente egy vagy több alkalommal, ez a magyar lakosságra 67 százalékban jellemző.

 

 

A Facebookhoz hasonló közösségi oldalak rendszeres táborát a netezők 64 százaléka, Magyarországon 78 százaléka alkotja, az elektronikus levelezés pedig 55 százaléknál motivációs tényező az internet használatra. A magyarok tekintetében ez a szám csaknem 70 százalék – olvasható az Ipsos kutatási jelentésében.

A magyar netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak, az időjárásról tájékoztató honlapok, az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint amilyen a YouTube, illetve a hirdető oldalak.

Nemzetközi szinten a legkevésbé a különböző képmegosztókat (mint például a Flickr) és a divattal foglalkozó lapokat preferálják a felhasználók vagy az olyan tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint amilyen a Tumblr és a Pinterest (8 százalék). Magyarországon ezek az arányok a nemzetközi átlaghoz képest is igen alacsonyak.

Érdekesség, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága is elenyésző (5 százalék), a magyar netezők a maguk 7 százalékával ebben a tekintetben valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.

Az Ipsos felmérése 24 országban, online kérdőív segítségével zajlott, országonként 500-1000 fő megkérdezésével.

Forrás: MTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *