RACKHOST Péntek

By | szeptember 26, 2014

Rackhost Péntek_09.26Üdvözlünk mindenkit az eheti Rackhost Pénteken. Két héttel ezelőtt már beszéltünk róla, hogy milyen tartalommal is kell rendelkeznie egy jó honlapnak. Rendben van, az már tudjuk, hogy mit kell tartalmaznia. Most arról szeretnénk egy rövid kis  összefoglalót adni, hogy hogyan nézzen ki az oldal. Mert mint azt mindenki tudja „a külső megfog, a belső megtart”. Ez a weblapokkal sincs másként.

 

 

Weblapszerkesztés

Egy weblap látogatóira kétségkívül a tartalom van a legnagyobb hatással, ám nem mehetünk el szó nélkül egy másik hasonlóan nagy befolyással bíró elem mellett sem, ez pedig az oldal dizájnja. A honlap egyfajta csatornaként közvetíti az információt a látogatók felé, a dizájn pedig nagyban befolyásolja azt, hogy milyen lesz a tartalom megítélése, hányan osztják azt meg, hányan iratkoznak fel a hírlevélre, illetve ha a honlapon vásárolni is lehet, akkor az eladásokat is. Ha komoly látogatottságot szeretne elérni, akkor el kell érnie azt, hogy a látogatókból visszatérő olvasók, feliratkozók, vásárlók legyenek. Sok különböző dolog befolyásolhatja a honlap kialakítását, itt most 5 fontos döntésen megyünk végig, amelyekkel növelhetjük a visszatérő látogatók számát.

Hírlevél

A hírlevél alkalmazása az egyik legfontosabb teendő a lojális, visszatérő látogatók megszerzésére. A legtöbb weblapon a feliratkozó szövegdoboz az oldal tetején található. Ez nem egy rossz megoldás, a legtöbb látogató is itt keresi, hiszen itt szokta meg. Azonban van egy még jobb hely erre, ez pedig a bejegyzések, cikkek legvége. Azok a látogatók, akik eljutnak egy-egy blokk végére, valószínűleg érdeklődnek annyira a téma iránt, hogy hajlandóak legyenek az e-mail címüket megadni a hírlevélre való feliratkozás miatt. Ezeknek a látogatóknak sikerült olyan tartalmat szolgáltatni, ami kielégítette az információigényüket, a hírlevéllel pedig visszatérő látogatóvá válhat. Ha az oldalon vásárolni is lehet, akkor potenciális vevő is lett egyben.

Kontraszt

A fontos elemek kontraszttal való kiemelése remekül működhet egy szép weblapon. Ha a háttérszín fehér, sötét színekkel figyelemfelkeltővé tehető bármilyen szövegdoboz, kép, szövegrészlet. A mértékletesség a kontraszt sikeres alkalmazásának kulcsa. Egy elemen kívül ne legyen több kiemelve, és a kontrasztos kiemelésen kívül nem kell további effektekkel ráerősíteni, csak rontaná az oldal összképét.

Navigáció

A legtöbb látogató valószínűleg valamilyen keresésen, vagy egy közösségi oldalon való megosztáson keresztül jutott el a weblapra, és tartalmat szeretnének olvasni, nem tömény adatokat. A vállalati adatokat nem célszerű a kezdőlapon megjeleníteni, helyette inkább valamilyen aloldalon helyezzük el azokat. A kezdőlapra a híreket, újdonságokat, cikkeket érdemes kirakni. Ne legyen tele linkekkel az egész oldal, az oldalra látogatókat nem célszerű egyből átküldeni egy másik oldalra, aloldalra, elég lesz néhány ésszerű átirányítás. Az oldalsávban jó megoldás a leglátogatottabb cikkekre mutató linkek elhelyezése.

Képek

A szöveges tartalomtól függetlenül, a látogatók mindig a vizuális elemekre a legfogékonyabbak. Kis ráfordítással, keresőből nem megszerezhető, remek képeket találhatunk például az 500px, vagy a Photodune oldalakról. A képeken kívül a diagramok, ábrák is színesíthetik a tartalmat, ezeket könnyedén elkészíthetjük akár Excel-ben, Powerpoint-ban, vagy Keynote-ban.

Közösségi megosztás

A design átalakításának nem csak az állandó olvasók megszerzése a célja, hanem az is, hogy az új látogatók minél több megosztást generáljanak a közösségi felületeken. A látogató azért oszt meg egy tartalmat, mert úgy érzi, hasznos lehet az ismerősei számára, ezért fontos a minőségi tartalom biztosítása. A közösségi oldalak megosztó gombjait az elemek végén a legcélszerűbb elhelyezni, de ne rakjuk ki az összeset, csak azokat, amelyeket az olvasóink is használnak.

Webdizájn szabályok

Egy webhosting szolgáltató nagy eséllyel fog ügyfele rendelkezésére bocsátani gyakorlati útmutatót és különféle eszközöket annak érdekében, hogy egy vonzó honlapot lehessen felépíteni, de még a legjobb szolgáltató sem tud segíteni, ha nincs meg az alapvető koncepció és az oldal nem elég informatív vagy érdekes a látogatók számára. A koncepció kidolgozásában kíván segíteni az alábbi 8 szabály.

1. Egy terv

Nagyon fontos, hogy már azelőtt rendelkezzünk egy tervvel a honlap főbb jellemzőit illetően, mielőtt egyáltalán kiválasztanánk a webhosting szolgáltatót, mivel olyan szolgáltatót kell választani, akinél véghez tudjuk vinni a tervünket és nem a tervet kell hozzáigazítani a szolgáltatóhoz.

2. Nézz utána a sablonoknak

A szolgáltató valószínűleg biztosít valamilyen eszközt, aminek segítségével fel lehet építeni a honlapot (például FrontPage vagy Dreamweaver), ezek pedig rendelkeznek beépített sablonokkal, amelyek segítségével be lehet állítani a betűtípust, stílust és sok mást is. Némi előismeret jelentősen meggyorsíthatja a munkát.

3. Tartózkodj a giccstől

A szolgáltató valószínűleg jóval több tárhelyet fog rendelkezésre bocsátani a feltétlenül szükségesnél, azonban ezt nem kell mindenáron kihasználni. A kevesebb tárhelyhasználat azt jelenti, hogy az oldal gyorsabban töltődik, amiért a látogatók nagyon hálásak lesznek, emellett ha kisméretű képeket használunk, akkor kevésbé valószínű, hogy ellopják az oldalunkról.

4. Ne félj a fehér területektől

Más szavakkal, ne zsúfold össze az oldalt. Egy letisztult, okosan elrendezett oldal sokkal vonzóbb lehet a látogatók számára.

5. De ne is használj túl sok fehér területet

A túl sok üres tértől úgy tűnhet, hogy nincs elég információ az oldalon. Nagyon fontos a kedvező első benyomás. Érdemes a leglényegesebb dolgokat könnyen látható helyre rakni.

6. Háttér

Erre nagyon kell figyelni! A legkönnyebben olvasni a sötét szöveget lehet, amihez világos háttér párosul. A túlbonyolított háttér eléggé meg tudja nehezíteni az olvasást.

7. Legyen oldaltérkép és tartalomjegyzék is

Hasznos lehet megnézni példaként a webhosting szolgáltató honlapját. Az oldaltérkép és egy tartalomjegyzék nagymértékben meg tudja könnyíteni a látogatók dolgát.

8. Tégy jó első benyomást

Mindössze pár másodperc áll rendelkezésre, hogy megragadd a látogatók figyelmét. Ezt rövid oldallal, jó helyesírással és egyértelmű kommunikációval lehet elérni. Ezekre fokozottan oda kell figyelni kereskedelmi és üzleti honlapok esetén.

Dizájn eszközök

Annak, aki nem járatos a weblaptervezés világában nagy problémát jelenthet a fejben már összeállt víziót átültetni a gyakorlatba és létrehozni egy egyéni igényekre szabott honlapot. Szerencsére dizájn eszközök széles skálája áll rendelkezésre, hogy megkönnyítse a dolgunkat. Néhány webhosting szolgáltató a kiválasztott csomag részeként biztosítja az általa preferált eszközt vagy eszközöket.

FrontPage

Köszönhetően annak, hogy a Microsoft ezen terméke töretlen népszerűségnek örvend, a webhosting szolgáltatók elkezdték hozzáadni a prémium csomagjaikhoz a FrontPage-et, mint alapértelmezett dizájn eszközt. A FrontPage legnagyobb vonzereje az, hogy könnyen használható, mivel az alapok elsajátításához nem szükséges semmiféle HTML ismeret, ugyanakkor elég rugalmas ahhoz, hogy előnyeit a haladó felhasználók is ki tudják aknázni. Azoknak, akiknek ismerős a Microsoft felhasználói felülete, a FrontPage mindenképpen kézenfekvő választás.

Dreamweaver

Az Adobe megoldása 1997 óta van a piacon, és nagyjából ezóta játszik vezető szerepet a könnyen kezelhető webdizájn eszközök körében. A Dreamweaver az egyszerű „point and click” módszerrel dolgozik, ami testhezálló lehet kezdőknek. Emellett ragyogó weboldal-menedzsment eszközöket is biztosít és olyan sablonokkal is rendelkezik, amelyekkel kialakítható az oldal alapvető kinézete.

Soholaunch

A Soholaunch úgy definiálja magát, mint egy weboldalkészítő program, ami kifejezetten cégek számára készült, de magánszemélyek is probléma nélkül használhatják. A programmal könnyedén hozzáadhatók az oldalhoz olyan elemek, mint a bevásárlókocsi vagy egy fotóalbum. A több száz személyre szabható sablon, és az átlátható kezelőfelület igazán olajozott munkává teszi a honlapkészítést.

SiteBuilder

A SiteBuilder is egy olyan weblapkészítő program, amit gyakran meg lehet találni a webhosting szolgáltatók csomagjaiban. A program használható mindenféle HTML előképzettség nélkül is, és egy egyszerű lépésről lépésre történő munkafolyamat végeztével már el is lehet készíteni a honlapot, amelyhez nagy segítséget adnak a személyre szabható sablonok. Jó választás lehet mind magánszemélyek, mind pedig cégek számára.

Köszönjük megtisztelő figyelmedet. Jövő pénteken várunk újabb izgalmas tartalommal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük