[hwsw] A vezetékes szolgáltatások mellett mától komplex, hanghívást, SMS-t és adatszolgáltatást is kínáló mobilos díjcsomagokra is lehet előfizetést kötni a UPC Magyarorszgánál. A cég virtuális mobilszolgáltatóként jelent meg a piacon, egyelőre azzal a céllal, hogy komplett telekommunikációs portfóliót kínálhasson.
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a mai nappal belépett a mobilhang-piacra a UPC Magyarország, mely eddig elsősorban a mostanra mintegy 1,5 millió háztartásba telepített kábelszolgáltatásokkal volt jelen a magyar távközlési piacon. A cég évek óta tervezi a piacnyitást, a szolgáltatás nyújtása egy már régóta piacon lévő operátor, a Vodafone Magyarország segítségével történik majd. A UPC tehát virtuális mobilszolgáltatóként (MVNO) lép piacra, viszont számos ponton szakít a korábbi piaci hagyományokkal.
Előfizetés mindenkinek
A UPC Mobil kínálatában így a virtuális mobilszolgáltatói szegmensben megszokott feltöltőkártyás csomagok helyett előfizetéses tarifák találhatók, melyek hang- SMS- és adatszolgáltatást egyaránt tartalmaznak. Újdonság, hogy a szolgáltató láthatóan egyáltalán nem kíván hűségszerződéseket kötni potenciális ügyfeleivel, így a díjcsomagok havi díja attól függően változhat legfeljebb, hogy a mobilszolgáltatás mellé milyen egyéb csomagokat (vezetékes telefon, internet, televízió) választ az ügyfél. A UPC Mobil készülékeket is kínál, ám a fenti szemléletre hajaz, hogy ezek is szolgáltatófüggetlenek.
A Liberty Global tulajdonában álló kábelszolgáltató több országban is indított már hasonló virtuális mobilszolgáltatást (Svájc, Hollandia), a régióban elsőként Magyarországon indított mobilhang-szolgáltatást a cégcsoport. A UPC Mobil egyben az első, teljesen önálló MVNO az országban, mivel szolgáltatást az infrastruktúra-hátteret leszámítva teljes egészében saját hátterével (marketing, CRM, számlázás stb) nyújtja.
A UPC Magyarország mobilszolgáltatásának kínálatában kezdetben két komplex mobiltarifa érhető el, a Mobil M és a Mobil L díjcsomagok havi díja egyaránt 4490 és 6490 forint (új és régi UPC előfizetőknek, a tényleges ár ettől eltérhet attól függően, hogy az ügyfél milyen más UPC-szolgáltatásokra fizet még elő), előbbi 150 percet és SMS-t, valamint 500 MB adatforgalmat, utóbbi 400 lebeszélhető percet és ugyanennyi SMS-t, valamint 2 GB adatforgalmat nyújt az előfizetőknek. A UPC Mobil tarifák a hazai piacon szinte egyedülállóan az adatforgalmi keret túllépése esetén túlforgalmazási díjat fizettet ügyfeleivel, ez egységesen 8 Ft megabájtonként. A keret megnövelésére jelenleg semmilyen opció nem áll rendelkezésre. Cserébe a cég külön felhívja a figyelmet arra, hogy egyáltalán nem tiltja a VoIP-alkalmazások (Skype, Viber, stb.) használatát az előfizetői számára.
Nem kell hűség
A szolgáltató telefonokat is kínál előfizetőinek, ezeket azonban az előfizetésektől teljesen szeparáltan értékesíti, a telefonok vásárlása nincs hűségszerződéshez kötve, illetve a készülékkínálat is kizárólag független okostelefonokból áll. A kezdeti választék három középkategóriás Samsung készülékből (ebből kettő dual SIM-es) és egy Sony Xperia okostelefonból áll.
A szolgáltató képviselői egy mai sajtóbeszélgetésen elmondták, egyelőre nincs ügyfélszám szerinti célkitűzése a szolgáltatónak a magyar piacon, a UPC a következő évet arra kívánja használni, hogy feltérképezze lehetőségeit. A cég vezetői az egyik legnagyobb kábelpiaci versenytársnak számító DIGI mobilpiaci belépésével kapcsolatban elmondták, a UPC Európa összes országában a virtuális mobilszolgáltatói modellt részesíti előnyben, ezért nem is indult a hatóság frekvenciapályázatán a frekvencialicencekért.
Forrás: hwsw