Ebben a posztunkban arra szeretnénk rávilágítani, miért is olyan fontos egy domain a vállalkozás életében, és mennyit jelent az ügyfelek és az üzleti partnerek szempontjából milyen domainnel is rendelkezünk.
Miért fontos a saját domain név?
A kérdés az, hogy tulajdonképpen miért fizessek a saját domain név bérlésért pénzt, amikor vannak szolgáltatók ahol ingyenesen webtárhelyet és domaint is kapok!?
Nos a választ a következő:
A legfontosabb, hogy így a keresők találati listáján fentebb kerülhetünk, mint ha csak lenne egy ingyenes tárhelyünk. Miért? Mert az ingyenes tárhelyet biztosító szolgáltatók honlapján általában olyan reklámfelületek találhatóak, melyeket a keresőrobotok nem részesítenek előnyben.
A második és egyben a legfontosabb szempont: amennyiben mi egy komoly vállalkozást indítunk, vagy már van egy vállalkozásunk és sikeresek szeretnénk lenni -márpedig természetesen azok szeretnénk lenni-, akkor a sikerhez nem elég felkerülni a találati listák élére. A leendő vásárlóink és üzleti partnereink bizalmát is meg kell szereznünk. Tételezzük tehát fel, hogy az „XYZ Kft”-nél van nekünk egy ingyenes webtárhelyünk, amihez domain is jár ingyen. Ez általában a következőképpen néz ki a gyakorlatban: „www.vállalkozásom.XYZ.hu”.
Az a folyamat, melynek során elnyerjük mások bizalmát, már a honlapunk rákattintása előtt megkezdődik. Amikor a találati listában megjelenik a honlapunk, és mellette ott van még számtalan másik is, akkor bizony nagyon fontos, hogy mi egy komoly és bizalomgerjesztő vállalkozásnak látsszunk, hogy ránk is kattintsanak. Most tegyük fel a kérdést magunknak. Melyik a bizalomgerjesztőbb a kettő közül:
„www.vállalkozásom.hu” vagy a „www.vállalkozásom.XYZ.hu”
Ugye, hogy az első!!! Már pedig ezt nem lehet elérni, csak úgy, ha bérlünk egy saját domain nevet.
Magyar vagy külföldi domain-t válasszunk?
Az emberek többsége, aki hazai vállalkozást keres (mert nem szeretne sokat fizetni például a tengeren túli szállításért, vagy mert jobban megbízik egy hazai vállalkozásban mint egy külföldiben, vagy a nyelvtudás és az ebből adódó félreértések elkerülése miatt, stb…) eleve azt feltételezi, hogy egy magyar vállalkozásnak „hu” a végződése. Így ha nekünk „eu” vagy „com” domainünk van, akkor az számukra megtévesztő lehet és végül ránk sem kattintanak. Következésképpen elvesztettük őket. Amennyiben viszont úgy gondoljuk, hogy vállalkozásunk kellően sikeres vagy az lesz a későbbiekben, és mi szeretnénk az európai vagy a tengerentúli piacok felé tovább terjeszkedni, akkor célszerű lefoglalni ezeket a domain neveket is.
„www.vállalkozásom.hu”
„www.vállalkozásom.eu”
„www.vállalkozásom.com”
Így a hazai mellett lesz egy vagy több nemzetközi honlapunk, melyet az aktuális régióban vásárlók és kereskedők megtalálnak.
Ha ez mind megvan, akkor már tettünk egy nagy lépést egy sikeres vállalkozás eléréséhez!
Nálunk 2 évre a „hu” domaint közel napi 2 forintért bérelheted ki. Ez pontosan két évre 1500 Ft. Megér neked egy sikeres vállalkozás napi 2 forintot?
Köszönjük, hogy ezúttal is megtiszteltél figyelmeddel!