A Google a világ legértékesebb márkája, 2014-re 2013-hoz képest 40 százalékkal nőtt a márka értéke, és elérte a 158,8 milliárd dollárt – derült ki a Millward Brown Optimor médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100″ felméréséből.
Második helyen van az Apple technológiai vállalat 147,8 milliárd dollárral, harmadik helyen az IBM 107,5 milliárd dollárral, negyedik helyen a Microsoft 90,1 milliárd dollárral, azaz a listát nagy fölénnyel a technológiai vállalatok vezetik.
A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 12 százalékkal nőtt egy év alatt, 2600 milliárd dollárról 2900 milliárd dollárra. 2013 jó év volt, 2006 óta gyűjt adatokat a Millward, és 2009 óta az átlagos éves növekedési ütem csak 6 százalék volt.
A listán egyértelműen domináns szerepük van az amerikai és európai márkáknak, indiai márka nem is jutott be a száz legértékesebb közé, afrikai csak egy, és a listán szereplő kínai márkák száma csökkent.
A listán levő vállalatok iparági megoszlás szerint összesen 14 kategóriába sorolhatók. A márkák értéke minden kategóriában emelkedett. Legjobban a ruházati cikkeket gyártó és forgalmazó cégeké (29 százalékkal), legkevésbé az olaj- és gázipari cégeké (3 százalékkal).
Új trendek is megfigyelhetők a listán szereplő vállalatok között. Nagyobb szerep jut a közösségi médiának. A 21. helyet elérő, 35,7 milliárd dolláros márkaértékkel rendelkező Facebook már szerepelt a listán korábban is, de most először jutott fel a Twitter (71. hely 13,8 milliárd dollárral) és a Linkedin (78. hely, 12,4 milliárd dollár).
Forrás: MTI