A Huawei felnő a „két nagy” mellé az okostelefon piacon

By | április 1, 2014

huawei-logoNyereségének négy éve nem látott mértékű növekedését hozta a tavalyi év a Magyarországon is jelen lévő Huaweinek, mely a jövőben is erős eredményre számít – írja a Cajcsing kínai gazdasági és pénzügyi napilap.

A lap internetes oldala a vállalat által kiadott jelentést idézi, amely szerint a világ második legnagyobb telekommunikációs felszerelés- és harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója a tavalyi évben 34,4 százalékos emelkedéssel 21 milliárd jüan (756 milliárd forint) profitot tudott elkönyvelni.

A vállalat a kiváló eredményt elsősorban az új generációs telefonok iránti erősödő keresletnek tudja be, mely világszerte mindenhol, legintenzívebben azonban Kínában jelentkezik. Bár továbbra is az európai-közel-keleti-afrikai régió a cég legnagyobb piaca, a hazai fogyasztók tették ki tavaly a teljes értékesítés több mint egyharmadát, szemben a 2012-es 14 százalékos arányukkal – írja a közlemény. Kínában tavaly év végén már az 1,2 milliárdot is meghaladta a mobilozók száma, az okostelefonok terjedését pedig a 3G-s és 4G-s mobilinternetes technológia rendkívül gyors fejlesztése is segíti.

A vállalat úgy véli, a tavalyi trend az idén is fennmarad, mely a becslések szerint mintegy 10 százalékos bevételnövekedést hozhat majd a Huaweinek. A cég úgy reméli: a teljes értékesítés értéke 2018-ra a 70 milliárd dollárt is meghaladja majd, a 2013-as – rekord nagyságú – 40 milliárd dolláros bevétel után.

Forrás: MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük