Így teljesítettek a magyar webshopok

By | március 12, 2014

webshopA magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el 2012-ben forgalomnövekedést, közülük minden harmadik több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét, és csak 9 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből.

A webáruházak készítésével foglalkozó kft. negyedik éve végez felmérést, az idén közel 500 internetes áruház vett részt akutatásában.

A felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a szerszámok, a háztartási és vegyi áru, a könyvek, az autó- és motoralkatrészek, illetve a kozmetikai termékek szerepelnek.

A magyar webáruházakban száz látogatóból átlagosan egy vásárol, az egy vásárlásra jutó átlagos költés pedig 18 882 forint.

A legelterjedtebb fizetési mód az utánvét, a webáruházak 85 százaléka  biztosít ilyen lehetőséget, míg bankkártyával 24 százalékuknál lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat jelenleg csak az internetes áruházak 1 százaléka biztosít.

A szállítási módok közül a házhozszállítás a webáruházak 84 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 69 százalékuknál vehető igénybe, illetve egyötödük Posta Ponton vagy Pick Pack Ponton is biztosítja a személyes átvételt.

A magyar webáruházak 88 százaléka csak egy országban értékesít, de 4,5 százalékuk több mint öt országban árulja a termékeit.

Webáruházad nem hozza az átlagot? Olvasd el tanácsainkat!

Forrás: MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük