Hogyan tehetjük hatékonyabbá cégünk e-kereskedelmi részlegét?

By | január 30, 2014

imagesA munka nem ott fejeződik be, amikor keserves erőfeszítések és hosszú munkaórák árán végül létrehoztuk cégünk honlapját, hanem épp ellenkezőleg, a lényegi munka csak akkor kezdődik el. Minden honlap igényli a folyamatos karbantartást, annak érdekében, hogy vonzó és aktuális maradjon. Ha a honlap e-kereskedelmi funkciókkal is rendelkezik, akkor ez különösen fontossá válik. Egy ilyen oldal esetében elengedhetetlen a minőségi munkához bizonyos webhosting eszközök használata, és a megfelelő képességek megléte.

Analitika

A legtöbb üzleti hosting csomagnak része az analitikai software, aminek segítségével hasznos információkat tudhatunk meg oldalunkról. Épp ezért roppant kifizetődő lehet megtanulni a használatát. A software megméri az oldal forgalmát, emellett azt is, hogy hova valósiak a látogatók, hány perc után hagyják el a honlapot és mely oldalakat látogatják a leggyakrabban. A program ezenkívül azt is képes megmutatni, hogy a látogatók milyen kulcsszavak segítségével találtak rá a honlapra. Ezek az információk megkönnyítik jövőbeli terveink kialakítását. Mely oldalakon kell egy kicsit javítani? Melyek működnek kiválóan? Mely linkekre kattintanak rá a legtöbben? Ezek az információk mind szükségesek egy életképes modell fenntartásához.

Keresőmotor optimalizálás (SEO)

A SEO egy elég komplex képesség, ami már önmagában is elég nagy kihívást jelent. Néhány webhostinggal foglalkozó cég rendelkezik beépített SEO szolgáltatással, de ha véletlenül olyannal van dolgunk, ami ennek nem tett eleget, akkor is érdemes önszorgalomból utána menni a dolognak, mert jelentős hasznunk származhat belőle. Példának okáért a SEO segítségével előkelőbb helyre tudjuk felküzdeni az oldalunkat a különböző keresőoldalak rangsoraiban, ami nagyobb forgalmat és több ügyfelet jelent.

Marketing

Számos módja van annak, hogy online is ismertté tegyük cégünket. Ebben általában segítségünkre vannak a webhosting szolgáltatók is, akik különféle eszközöket biztosítanak marketing céljaink végrehajtása érdekében. Ilyen például a lehetőség hírlevelek kiküldésére. Ha arra buzdítjuk látogatóinkat, hogy iratkozzanak fel hírlevelünkre, akkor egy nagyszerű lehetőséget kapunk arra, hogy egy elérhetőségeket tartalmazó adatbázist hozzunk létre, emellett pedig értesíteni is tudjuk ügyfeleinket a céggel kapcsolatos legfrissebb fejleményekről.

Friss tartalom

Ha azt szeretnénk, hogy az egyszeri látogató többször is visszanézzen az oldalunkra – márpedig miért ne szeretnénk –, akkor folyamatosan aktualizálni kell a tartalmat. Mindenképpen fel kell tüntetni a honlapon az új termékeket és információkat, mert ezzel elérhetjük, hogy ügyfeleink lojálisak maradjanak cégünkhöz.

Ahogy bármely üzletnél, az e-kereskedelem estében is folyamatos munkára és éberségre van szükség annak érdekében, hogy fenntartsuk a magas színvonalat. Ha túljutottunk a kezdeti nehézségeken és már rendelkezünk némi tapasztalattal az e-kereskedelem világában, akkor minden esély meg van arra, hogy gyümölcsözővé tegyük cégünket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.