Mobilban az e-kereskedelem jövője

By | március 11, 2015

mobile-shoppingEgy friss felmérés jelentős növekedésről számolt be a mobil vásárlásokról.

Kína, Törökország és az Egyesült Arab Emírségek állnak az élen vásárlások terén. A PayPal és az Ipsos friss kutatása szerint a mobilos kereskedelem folyamatos növekedésben van. A mobilos kereskedelem becsült átlagos éves növekedési üteme a 2013 és 2016 közötti időszakra 42% ami igen magasnak számít.

 

„A PayPal rendszerében a mobilról történő költések összege folyamatosan emelkedik. Míg 2010-ben a fizetési forgalom kevesebb mint egy százalékát tették ki a mobilkészülékről történő fizetések, 2014-re ez az arány a teljes fizetési forgalom 20%-át teszi ki. Ezzel a „mobile first” korszak fordulóponthoz érkezik” – kommentálta a felmérést Anuj Nayar, a PayPal globális fejlesztésekért felelős vezetője.

 

A felmérés szerint a mobilos kereskedelemnek a globális online költésekhez viszonyított százalékos aránya még mindig viszonylag alacsony: az okostelefonról történő vásárlások az online költések kilenc, a tabletről történő vásárlások pedig csak öt százalékát teszik ki, szemben az asztali számítógépekről és notebookokről történő vásárlásokkal, amelyek együttesen 85%-át teszik ki az online költéseknek.

ipsos_huAlacsonynak tünhetnek az adatok első ránézésre, de a mobilról történő vásárlások száma igen jelentős. A megkérdezés szerint a válaszadók harmada vásárolt mobilról az utóbbi 12 hónapban 20% -uk pedig tabletről. Gondoljunk bele pár év múlva ez a szám akár az 50% -ot is meghaladhatja.

A növekedés hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak. A kutatás megállapítja, hogy világszerte átlagosan az okostelefonról vásárlók 59%-a a 18 és 34 év közötti korosztályból kerül ki, míg ugyanez a korosztály az összes online vásárló 44%-a. Kína, Törökország és az Egyesült Arab Emírségek, az említett országok állnak a mobilos vásárlás élén.

Szintén felmérés alapján elmondható, hogy jobban szeretünk alkalmazásokon keresztül vásárolni, mint böngészőn keresztül. Elsősorban a kényelem miatt szeretjük valamint a gyorsaság miatt. Az alkalmazások használatának egyéb előnyei az egyes országok fogyasztói szerint a következők voltak: „azonnali fizetési visszaigazolás” „emlékeztető ajánlatokra/kedvezményekre/kuponokra”  valamint a digitális elismervények nyomonkövethetősége”.

Az új 4G hálózat beköszönésével még nagyobb volumenű növekedésre számíthatunk a jövőben.

 

forrás:itcafé

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük