Rackhost Péntek

Rackhost_Péntek_Tábla_09.12Az eheti Rackhost Pénteken egy összeállítással készültünk nektek, mellyel megpróbáltuk keretbe foglalni, miért is kell alapvetően egy cégnek honlap, és mik azok a részek, melyet minden képen tartalmaznia kell. Ezen kívül a jó tartalommal kapcsolatban adunk egy kis útmutatást.

 

 

 

Miért van szüksége egy cégnek honlapra?

Manapság az üzleti webhosting már önmagában is egy elég nagy üzlet. Elég nagy ahhoz, hogy az ember elgondolkodjon rajta, hogy mi az agresszív marketing és, hogyan lehetne azt az adott termék vagy szolgáltatás előnyére fordítani. Egyáltalán valóban szükséges az üzleti webhosting?

A rövid válasz egy határozott igen. Nem számít, hogy milyen típusú üzletben utazol, egy honlap mindenképpen a hasznodra fog válni. Mára sokkal általánosabbá vált az interneten rákeresni egy cégre, mint fellapozni a telefonkönyvet. Sokkal praktikusabb, ha nem kell rákérdezni a nyitva tartásra, az elhelyezkedésre, mert mindez egyszerűen megtudható a honlapról. A tudatos fogyasztók pedig hajlamosak az interneten utánanézni a dolgoknak, ha venni készülnek valamit. Tehát, ha nem vagy online, akkor elég sok mindent el lehet szalasztani. Egy komoly webhosting szolgáltatás lehetővé fogja tenni, hogy a jelenlegi és potenciális ügyfelek tudtára add, hogy ki vagy te, és mivel foglalkozol.

Egy üzleti honlapnak az alábbiakkal kell rendelkeznie:

  • fent kell lennie a cég hátterének, ezzel is megkönnyítve a fogyasztók, az ügyfelek és a partnerek tájékozódását
  • fontos az első benyomás
  • egyértelműen közölni kell az elérhetőséget, az elhelyezkedést, a nyitva tartást és a kínált termékeket/szolgáltatásokat
  • választ kell adni a fogyasztók alapvető kérdéseire
  • a honlapnak profizmust és megbízhatóságot kell sugároznia
  • hosszú távon hasznos lehet, ha online is üzletet lehet kötni
  • a honlap, ha jól használják, sokat segíthet a brand kiépítésében
  • online sokkal könnyebb terjeszkedni, nem csak a helyi piacra kell korlátozni a tevékenységet, mert külföldi piacok is elérhető közelségbe kerülnek
  • fontos, hogy a vásárlók munkaidőn kívül is fel tudják venni a kapcsolatot a céggel

Amikor olyan webhosting szolgáltatót keresel, aki ki tudja elégíteni az igényeidet, akkor az alábbiakra kell figyelni:

Az oldalnak profizmust kell sugároznia

Ha nincs meg a megfelelő tudásod, hogy felépíts egy korrekt oldalt, akkor némi anyagi befektetés árán találni kell valakit, aki meg tudja csinálni. Számos webhosting szolgáltató rendelkezik ilyen munkatárssal.

Nem kell, hogy a honlap túlméretezett és bonyolult legyen, arra van szükség, hogy az egyszeri látogatóban azonnal kialakuljon egy jellemző kép a cégről. Az üzleti webhosting szolgáltatás segítségével könnyedén kialakítható a profi imázs. Ez azt jelenti, hogy az összes link működik, a dizájn megfelel a cég víziójának és nem tűnik összecsapottnak, olcsónak. Az üzleti webhostingnak kifinomultnak, megbízhatónak és hozzáférhetőnek kell lennie.

Meg kell válaszolni az lényeges kérdéseket

A fogyasztónak fontos, hogy könnyen választ kaphasson az olyan kérdésekre, mint az elhelyezkedés (itt hasznos lehet egy térkép), a nyitva tartás, a pontos kínálat, és így tovább.

Lehetőség az e-kereskedelemre

Akkor is, ha még nincs tervben az internetes értékesítés, jó ötlet előre számolni vele, mert sose lehet tudni, hogy mikor fog jól jönni a jövőben. Az üzleti webhosting szolgáltatás kiválasztásának kulcsa az, hogy előre kell gondolkodni és több választási lehetőséget is nyitva kell hagyni.

 

Honlap alapvető részei

A legtöbb webhosting szolgáltató készéggel biztosít egy, vagy akár több eszközt is annak érdekében, hogy az adott honlapot könnyen és gyorsan meg lehessen tervezni. Van néhány alapvető eleme a honlapkészítésnek, amit minden olyan felhasználónak érdemes tudnia, aki figyelmet szentel a minőségnek.

Oldalcím

Ez jelenik meg a böngésző tetején. Ide érdemes olyan szavakat választani, amik pontosan leírják a céget és fontos, hogy olyan kulcsszavakat tartalmazzon, amik könnyen fennakadnak a keresőmotorok hálóján. Ez utóbbi nagyon fontos! Néhány webhosting szolgáltató kész felvilágosítást is adni a kulcsszavakról és a keresőmotor optimalizálásról.

Betűkészletek

Ezek azok a betűtípusok, amit az oldalon megjelenő szövegben lehet használni. Hasznos, ha csak egy-két darab betűtípust használunk a normál szövegekhez és egyet pedig a főcímekhez. Itt nagyon fontos az állandóság és a következetes használat, mivel a túl sok betűtípustól könnyedén átláthatatlanná válhat az oldal.

Könyvjelzők és linkek

Ezeket arra használjuk, hogy az oldalon belül tudjuk ugrálni a tartalmak között, vagy pedig, hogy megkönnyítsük a látogatóknak a honlapon történő navigálást. Érdemes lehet megnézni a szolgáltató honlapját, hogy lássuk ennek a működési elvét. A linkeket háromféleképpen lehet használni:

  • egy hosszú oldalon belül különböző helyekre lehet ugrani
  • a honlapon belül különböző oldalakra lehet ugrani
  • a honlap egy oldaláról át lehet ugrani egy másik honlapra

HTML (Hypertext Markup Language)

Ez az a kód, amit arra használnak, hogy a normál szöveg egy dinamikus honlapként jelenjen meg, amit minden böngésző képes olvasni. Némi HTML tudás nagyon jól jöhet, amikor az ember nekiáll honlapot tervezni, de a webhosting szolgáltatók többsége készséggel biztosítja a honlap felépítéséhez szükséges eszközöket, így a laikusok is képesek mutatós honlapot készíteni.

Szöveg

Szerencsére nem kell tudni semmit a domain hostingról ahhoz, hogy valaki tudja mi a szöveg. Itt arra kell ügyelni, hogy a látogatók nem igazán szeretik, ha elárasztják őket szavakkal és szöveggel. Jól meg kell fontolni, hogy mit érdemes kirakni online, a szavakat pedig hatékonyan, a lényegre hangsúlyt fektetve kell használni.

Kinézet

Minden magára valamit is adó webhosting szolgáltató fog elég sávszélességet és tárhelyet biztosítani annak érdekében, hogy igény szerint lehessen alakítani a kinézetet, de óvatosan kell vele bánni. A honlapot fel lehet dobni fotógalériával és flash animációkkal is. Végső soron annak, hogy hogyan néz ki egy weboldal, csak a képzelet szabhat határt.

 

A jó tartalom

Amikor túljutottunk a domain név és tárhely választás problémáján, sőt már egy egészen szépen összerakott, designos honlap birtokában is vagyunk, a következő nagy feladat a megfelelő tartalom kialakítása. Amit mindenképp szem előtt kell tartanunk, hogy a honlapot nem magunknak készítjük, írjuk, hanem a látogatóknak, ami azt jelenti, hogy a tartalmat is számukra kell előállítanunk. Nem szabad abba a hibába esnünk, hogy csak a minket érdeklő, számunkra fontos anyagokat tesszük fel, ennek legfeljebb másodlagos szerepe lehet. Mindenképp át kell gondolnunk, hogy vajon kiket is akarunk a honlapunkra csalni, milyen jellemzői lehetnek egy ideális látogatónak és vajon egy ilyen látogatót mi az, ami érdekel? Próbáljunk mindig releváns, friss és valós tartalmakat közölni, mert azzal fogjuk tudni az oldalon tartani az érdeklődőket.

Amennyiben már meg van, hogy miről szeretnénk írni, ügyeljünk annak megfelelő és konzekvens nyelvezetére. Egyfelől legyünk tekintettel arra, hogy milyen célcsoportnak írunk és nekik melyik nyelv a megfelelőbb: fiataloknak a közvetlenebb, lazább megfogalmazás a szimpatikusabb, míg az idősebb generáció tagjainak inkább a tiszteletteljesebb, magázódó forma lehet az ideális. Oda kell figyelnünk arra is, hogy ha ki is választottuk a nyelvezetet, különböző aloldalaink és írásaink esetén ezek egyezzenek. Nem fog túl professzionális képet adni rólunk, ha az érdeklődők azt látják, hogy az egyik bejegyzésben még magázzuk őket, a másikban már tegezzük. A lehető legrosszabb, ha ezek egy bejegyzésen belül fordulnak elő. Mindig szánjunk elég időt arra, hogy átolvassuk, amit írtunk, mert ez még mindig gyorsabb, egyszerűbb, mint a lerontott imázsunk javítása.

Az érdekes tartalom igényes megfogalmazással már félsiker. A másik felét annak tetszetős kialakítása jelenti. A jó tartalomnál nem kevésbé fontos, hogy ne csak a honlap legyen esztétikus, hanem a tartalom kivitelezése is. Mindig a weblap designjához illeszkedő betűtípust válasszunk (tehát egyszerű, letisztult honlaphoz ne akarjunk kacifántos betűket, vagy vidámabb, gyerekesebb téma esetén ne a legsztenderdebb, sablon betűket használjuk), ugyanakkor tartsuk szem előtt az olvashatóságot is. Mind a betűtípus, mind a szöveg igazításának kiválasztásakor a legfontosabb szempont a könnyű olvashatóság legyen. Nehezen olvasható szövegeknél könnyen előfordulhat, hogy inkább végig se olvassák azt és ott hagyják az oldalt. Figyeljünk oda arra is, hogy a tartalom tagolása is könnyíthesse az olvashatóságot, használjunk címeket, melyekből a látogatók következtethetnek az egyes részek tartalmára, hogy a számukra legérdekesebbet egyből megtalálják, anélkül hogy hosszasan keresgélniük kellene. Mindezeken túl fontos az is, hogy jól nézzen ki az oldal, legyen mivel feldobni a tartalmat, illusztrálni a szövegeket, de kerüljük el a túl látványos, harsány, villogó effekteket, melyek inkább zavaróak.

 

Videók beágyazása

A weboldalakon történő videómegosztás az egyik legegyszerűbb módja az érdeklődés felkeltésének egy honlap esetében. Ez a gombamód szaporodó videómegosztó oldalak bármelyikének segítségével könnyedén elvégezhető. Ez esetben nincs más teendő, mint egy szimpatikus megosztónál regisztrálni és néhány egyszerű lépésben feltölteni a weboldalra szánt videót, amely ezt követően könnyedén beágyazható lesz a weboldalba vagy megosztható más közösségi oldalakon. A következőkben a YouTube-n keresztül történő videó-feltöltés lépései kerülnek bemutatásra, de a többi oldalnál is hasonlóképpen kell eljárni.

  1. Először is hozzon létre egy Google-YouTube fiókot
  2. A regisztráció után beléphet újonnan létrehozott fiókjába, majd a keresősáv mellett található feltöltés/upload gombbal töltheti fel videóját a megosztóra
  3. A feltöltés az internet sebességétől függően egy kis időt vesz igénybe, amit arra fordíthat, hogy kitalálja a videó címét, leírását. Találjon ki megfelelő tag-eket is (rövid, a videóra utaló kulcsszavak), amelyekkel könnyebben találhatnak rá az ön videójára
  4. Ha a feltöltés befejeződött, nyissa meg a videót, és az alul található megosztási, illetve beágyazási kódokkal elhelyezheti a feltöltött videót a honlapján

A vállalatról, vállalati eseményekről szóló videók, sokkal érdekesebbé, egyedibbé tehetnek egy weboldalt, azonban érdemes odafigyelni arra is, hogy a beágyazott videó illeszkedjen a vállalat és a weboldal stílusához. Egy hagyományos, komor, tömör, csak a legszükségesebb információk féltüntetésére használt weboldalra, ne kerüljön ki viccesnek szánt videó. Fordított helyzetben, egy könnyedebb, személyesebb hangvételű oldalon, ajánlott a lazább, humorosabb videó elhelyezése. A videómegosztón keresztül a videó a későbbiekben könnyedén megosztható lehet más közösségi oldalakon is.

A lehetőségek tárháza szinte végtelen, egy ötletes, nem túl hosszú, de a vállalathoz és a weboldalhoz tökéletesen illeszkedő videóval, rengeteg kattintást és megosztást lehet szerezni, ami hosszú távon a vállalat ismertségének növekedéséhez vezet.

Rackhost_Péntek_Tábla_09.12

Köszönjük, hogy ezúttal is megtiszteltél a figyelmeddel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *