Szeretné, ha minél hamarabb megtalálnák a honlapját az interneten? Szeretné, ha a Google keresési találatok között minél előrébb jelenne meg a weboldala? A keresőoptimalizálás pont ebben segít. Az optimalizálás során, az ön honlapja úgy alakul át, hogy az ön által kínált termékekre, szolgáltatásokra rákereső vásárlók, minél könnyebben találhassák meg a honlapot a nagy keresőmotorok, mint például a Google vagy a Yahoo segítségével. Induló vállalatoknak ez egy kitűnő módszer a népszerűsítésre, de a már meglévő honlapoknál is több kattintást lehet elérni vele. A keresőoptimalizálás tágabb értelemben azt is jelenti, hogy a folyamat során törekedünk a minél jobb minőségű szolgáltatás nyújtására a vevők felé. Az alábbiakban néhány tippet osztunk meg, amivel több látogatót csalhat a weboldalára.
-
A kezdőoldal mindig tartalmazza a legfontosabb információkat
Amikor valamire rákeres a Google segítségével, akkor a találatok egy kiemelt címből és egy rövid leírásból fognak állni. Ez a rövid szöveg a vállalat első marketinges eszköze az interneten. A kezdőoldalon mindig helyezzen el egy címet, és egy rövid leírást arról, mivel foglalkozik a vállalat. Előnyös lehet az is, ha a szervezet legfontosabb tulajdonságait is tartalmazza a kezdőoldal.
-
A vállalat jelenjen meg a közösségi felületeken
A közösségi oldalakon a vevők véleményezhetik a nyújtott termékek és szolgáltatások minőségét, ezáltal növekedhet azok presztízse, hiszen a vásárlók inkább hallgatnak egymás véleményére. Ezen kívül a rengeteg ismerős miatt könnyedén terjedhet tovább a vállalat neve, így rengeteg új, potenciális vevő találhatja azt meg.
-
A honlapnak legyen mobilra optimalizált változata
A böngészésre képes mobil eszközök robbanásszerű térnyerése miatt, fontos, hogy ezen a területen is jól szerepeljen a weboldal.
-
Használjon valamilyen látogatást elemző, statisztikai alkalmazást a honlapon
Az elemző alkalmazások segítségével rengeteg adatot tudhat meg az oldalt böngészőkről. A látogatók adatai segíthetnek a marketing döntésekben. Ilyen alkalmazás például a Google Analytics.
-
Mindig linkeljen vissza a honlapra
Legyen szó egy kiegészítő honlapról, egy leányvállalat oldaláról, egy társszervezet honlapjáról, blogról, közösségi profilról, mindig helyezzen el rajtuk linkeket amelyek visszairányítanak a vállalat kezdőoldalára.
-
Helyezze el a Google Places rendszerében a vállalatot
Ha az ön szolgáltatásával, termékeivel kapcsolatos kulcsszavak keresési találatainál megjelennek a Google Places ajánlatai, akkor helyezze el rajta a saját vállalatát is. (Például: Szeged étterem, Budapest számítástechnika, Debrecen kerékpár szerviz)
-
Törekedjünk a minél több honlapra irányító linkre
A partnerekkel közösen, helyezzék el az egymás honlapjaira mutató linkeket a saját oldalaikon, hiszen még mindig a minél több helyen megjelenő linkek segítik a legjobban az oldalak látogatóinak növelését.
-
Használjon minél több, egyedi, aloldalakra mutató linkeket a főoldalon
Helyezzen el a kezdőlapon a vállalat weboldalának fontosabb aloldalaira irányító linkeket. Ezek legyenek tartalomra utalóak, tartalmazzanak kulcsszavakat.