A világ egyik legdinamikusabban fejlődő, magyar fejlesztésű és bárki által elérhető, élő videó platformja, a Ustream a mobileszközökön való megjelenés optimalizálására, valamint a felhasználóbarát kezelőfelületek továbbfejlesztésére koncentrál az idén. A részben magyar tulajdonú startup cég tervei között budapesti irodájának bővítése is szerepel.
Az MTI érdeklődésére a Hungary Kft. közölte: közvetítéseiket havonta körülbelül 80 millió ember nézi, felhasználóik száma pedig 5-600 ezerrel nő havonta. A Ustream Hungary Kft. 2010 májusában alakult, jegyzett tőkéje 500 ezer forint. Egyedüli tulajdonosa a San Franciscóban bejegyzett Ustream, Inc, amelyet három magánszemély, John Ham, Brad Hunstable, és Fehér Gyula alapított. A Ustream Hungary Kft.-nek az indulás évében 808 millió, 2011-ben pedig 1,35 milliárd forint volt az árbevétele. A céginformációs adatok szerint a társaság adózott eredménye 20 millió, majd 28 millió forintot tett ki, 2012-re pedig az előző évihez képest csaknem négyszeresére, 104,8 millió forintra ugrott.
A Ustreamnek Budapest és San Francisco mellett Szöulban, Tokióban és Los Angelesben van még irodája. Budapest elsősorban a termékfejlesztést, terméktámogatást és a minőségbiztosítást végzik, emellett a globális infrastruktúra-üzemeltetés is itt zajlik. San Franciscóba telepítették az üzletfejlesztést, értékesítést, marketing és egyéb támogató funkciókat, míg a szöuli és tokiói irodában értékesítéssel, ügyfélkapcsolatokkal, marketinggel foglalkoznak. A cégnél összesen mintegy 250-en dolgoznak, ebből Budapesten 110-en, és tervezik a bővítést. Az idei fő fejlesztési irányokkal kapcsolatban a társaság közölte: folyamatosan tökéletesítik alapszolgáltatásaikat, mindemellett nagy hangsúlyt fordítanak arra, hogy partnereik igényei szerint fejlesszék a prémium szolgáltatásokat. 2014-ben egyebek között a jobb fejlesztői és integrációs eszközök kialakítása, a mobileszközökön való megjelenés optimalizálása és a felhasználóbarát kezelőfelületek továbbfejlesztése tartozik az elsődleges kihívások közé.
A videoközvetítő platform korlátlan számban képes összekötni a közvetítőket és a nézőket, volt már olyan adásuk, amelyet 1,5 millióan néztek egyszerre, de képesek ennél több felhasználó kiszolgálására is. A Ustream közlése szerint a legnézettebb közvetítésük a Sony PS4 bejelentése volt – ezt nézték 1,5 millióan -, míg az idei Climate Reality adásnak 24 órán belül 18 millió nézője volt. (Ez Al Gore korábbi amerikai alelnök kezdeményezése, 24 óra alatt minden időzónában van egy egyórás adás a globális felmelegedés témájában.) A vállalkozás Magyarországon tagja a Bridge Budapest nevű kezdeményezésnek, amelyben a Prezi, a LogMeIn,az NNG Kft. és a Seagate Technologies cégekkel együttműködve egyetemisták, frissdiplomások számára teszik lehetővé, hogy gyakornokként dolgozhassanak a részt vevő cégek külföldi irodái mellett olyan nagy vállalatoknál, mint a Facebook, a Twitter, vagy a SoundCloud.
Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója nemrégiben az egyesült államokbeli Stanford Egyetem tartott előadást a cégről. A “European Entrepreneurship and Innovation Thought Leaders” című szeminárium keretében tartott előadásokat rendszeresen látogatják befektetők a Szilícium-völgyből, így az előadók szakmai kapcsolataikat is bővíthetik. Több mint százan voltak kíváncsiak a Ustreamre, a közönség soraiban a Stanford hallgatói mellett professzorok, vállalkozók, illetve egy török és egy brazil kormánydelegáció is helyet foglalt – írta e heti közleményében a Ustream. Fehér Gyula a közlemény szerint elmondta: “előadásom során arra törekedtem, hogy a cégünk bemutatása mellett Magyarországról és az egyre fejlődő budapesti startup-kultúráról is képet adjak”.
Forrás: MTI