SEO tippek kezdőknek

wordpress-plugin-seo-1024x1024

Rengeteg plugin érhető el, amiknek a segítségével erősíteni tudjuk a WordPress oldalunk SEO-ját (keresőoptimalizálás). Azonban a telepítés és az aktiválás önmagában semmit sem ér, ha nem használjuk hatékonyan a plugint. Figyelmet kell fordítani az olyan meta adatokra is, mint a cím, vagy a meta leírás. A SEO funkciók eredményes alkalmazásával jelentős javulást tudunk elérni a keresési rangsorokban. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogy hogyan lehet ezt elérni.

 

A WordPress keresőoptimalizálásával kapcsolatos írásunk 2. része.

 

 

Központi kulcsszó választása

A központi kulcsszó azt a kulcsszavat jelenti, amire a leginkább fókuszálnunk kell, mert azt akarjuk, hogy a látogatók erre a kulcsszóra keresve találjanak rá a bejegyzésünkre.

Ha oldalunk olyan népszerű témát dolgoz fel, ahol nagy a piaci verseny és rengetegen csapnak le a kulcsszavakra, akkor célszerű long tail-t alkalmazni. A long tail azt jelenti, hogy nem csak a gyakran használt kulcsszavakra koncentrálunk, hanem a ritkábban használt, hosszabb kifejezésekből összeálló kulcsszavakra is. Ez azért lehet hatékony, mert a felhasználók általában nem egy-egy kulcsszóra keresnek rá, hanem egy kifejezésre, így fontos, hogy ezt is szem előtt tartsuk.
A jól megírt, SEO-barát cikkcím bárki számára olvasható, tartalmazza a központi kulcsszót és nem lépi túl a 70 karakteres limitet. Ezen felül figyelemfelkeltőnek is kell lennie, mivel a felhasználó elsősorban ez alapján fog dönteni arról, hogy a megjelenő keresési találatok közül a mi oldalunkat választja-e. Fontos, hogy a keresésben megjelenő cím, pontosan leírja azt, amit a látogató az oldalunkon fog találni a kattintás után. Arra is figyeljünk, hogy a cím egyszerre legyen tömör, lényegre törő és informatív.

SEO meta leírás

Egy jó meta leírás nagyon sokat el tud mondani az adott cikkről. A meta leírásokat meg lehet jeleníteni az olyan szociális platformokon, mint például a Facebook, a Google+ és a Twitter.

Mivel az emberek el fogják olvasni a meta leírást, ezért annak segítőkésznek kell lennie. Arra is figyeljünk, hogy a központi kulcsszó legalább egyszer megjelenjen a meta leírásban, mert ezzel javítani tudunk a keresési pozíciónkon. A meta leírás terjedelme 155 karakterben van maximalizálva, ebbe mindenképpen bele kell férnünk. A kulcsszavunkat akkor használjuk a leghatékonyabban, ha azt a meta leírás elejére tesszük.

Kategóriák és tagek

A kategóriák és a tagek nem csak az olvasóknak és nekünk nyújtanak segítséget a tartalom szortírozásánál, hanem a keresőmotoroknak is. Ha egy könyvként tekintünk az oldalunkra, akkor a kategóriák jelentik a tartalomjegyzéket, a tagek pedig az indexet.

 Hivatkozzunk a saját bejegyzéseinkre

Ha már elegendő tartalmat helyeztünk el az oldalunkon, akkor lehetővé válik, hogy az egyes bejegyzésekben olyan linkeket helyezzünk el, amik a régebbi bejegyzéseinkre mutatnak. Ennek a segítségével az új olvasókat a régebben megírt, de még releváns cikkeink felé tudjuk irányítani. A belső hivatkozás egy kiváló módszer arra, hogy megnöveljük a régi és az új bejegyzéseink közti kapcsolatot és egyúttal erősíteni tudjuk vele a SEO-t is.

A WordPress lehetővé teszi, hogy a posztszerkesztőn belül rá tudjunk keresni a régebbi bejegyzéseinkre is. Ha előbb rákattintunk a link gombra, aztán pedig a „Or link to existing content”-re, akkor előjön egy keresődoboz, ahol rá tudunk keresni a régebbi bejegyzéseinkre és ki tudjuk választani azt, amit be akarunk linkelni az újba.

Minden egyes bejegyzés, amit kirakunk az oldalunkra, potenciálisan megnöveli a keresőmotor-forgalmat. Ha ügyelünk arra, hogy jó címet írjunk, hogy meta adatokat adjunk hozzá a bejegyzéseinkhez és, hogy az egyes cikkeinket linkekkel kapcsoljuk egymáshoz, akkor rövid idő alatt, nagymértékben meg tudjuk növelni a keresőmotor-forgalmunkat.

Miről volt szó korábban: Keresőoptimalizálás 1. rész

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *