4 elkerülendő dolog a tartalomgyártás során

By | február 7, 2014

Content-MarketingA megfelelő tartalom megosztásával a vállalatok fő célja nem más, mint a fogyasztóik figyelmének felkeltése és a termékek vagy a szolgáltatások iránti hűség megerősítése. Napjainkra egyre több vállalat ismerte fel ennek fontosságát, ugyanakkor még mindig találkozhatunk néhány olyan gyakori hibával, amit jobb lenne elkerülni a tartalomgyártás során.

 

 

 

 

1. hiba: Nincsenek letisztult céljaink

Teljesen értelmetlen bármilyen marketing tartalmat felhasználni anélkül, hogy a pontos céljainkat előre definiáltuk volna. E nélkül a tartalom nem lesz képes elérni a kívánt hatást és mi sem tudjuk pontosan mérni az eredményeket. Ezek elősegítése érdekében célszerű olyan célokat meghatároznunk a tartalom menedzsment során, amelyek összhangban vannak az üzleti stratégiánkkal is. Ilyen cél lehet például a weboldalunk forgalmának növelése vagy a márkanév népszerűségének emelése. A pontos célok definiálását követően már sokkal könnyebb lesz a tartalommarketing egyes akcióinak a meghatározása is.

2. hiba: Nem vonunk be más részlegeket a folyamatba

A cégek jelentős részében a tartalmak készítői egyedül dolgoznak és sokszor az írók közötti kommunikáció sem valósul meg, melynek eredményeként az olvasók széttöredezett heterogén tartalmakat kapnak. Ha két részleg ugyanarról a témáról ír, anélkül, hogy egyeztetnék az álláspontokat és a stratégiát az nem csak dupla erőforrásokat igényel, de a tartalom szétesésével is jár, ami zavarni fogja az olvasókat. Ennek elkerülése érdekében érdemes előre meghatározni egy stratégiát a tartalmak készítése során, amely mentén felépíthetjük a megosztás folyamatát és elősegíthetjük a konzisztens tartalmak gyártását és a részlegek közötti kommunikációt.

3. hiba: Csak blogokat használunk a tartalommarketing során

Annak érdekében, hogy a tartalom az emberek minél szélesebb köréhez eljusson, a blogokon túl érdemes más olyan csatornákat is bevonni a folyamatba, amelyeket olvasóink már használnak, illetve erősíthetjük a tartalmaink továbbosztásának mértékét is. Utóbbit elősegítheti, ha a szöveges tartalmat kiegészítjük infografikákkal és videókkal. Ezen túl az új csatornák használata nem csak a kommunikáció hatékonyságán javíthat, de új lehetőségeket is jelenthet a vállalkozás számára.

4. hiba: Túl sokat beszélünk és keveset hallgatunk

Nincs annál unalmasabb, mint amikor egy vállalat csak eladni akar. Ha valaki így cselekszik, akkor szépen lassan elhagyja annak lehetőségét, hogy foglalkozzon az olvasóival is. Ezzel szemben azok a vállalkozások, akik foglalkoznak olvasóikkal és figyelnek a fogyasztók véleményeire folyamatosan tudnak tanulni a visszajelzésekből és a fejleszthetik a termékeiket. Ennek elősegítése érdekében célszerű kérdésekkel is megcélozni az olvasókat, illetve az olvasók által feltett kérdésekre válaszolni. A tartalommarketing során érdemes továbbá kihasználni a közösségi oldalak által kínált lehetőségeket is. A „like”, „share” vagy a „+” funkciók használatával nagymértékben javíthatunk az oldalaink elérésén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.